Verzenden & retour
-
Dit beleid is van toepassing op alle bestellingen geplaatst via www.uniquenails.be. Door een bestelling te plaatsen, gaat de klant akkoord met onderstaande voorwaarden.
Verzending
Verzendkosten
-
Voor België en Nederland geldt gratis verzending vanaf €95.
-
Voor bestellingen onder dit bedrag wordt een vast tarief toegepast, dat automatisch berekend en weergegeven wordt tijdens de checkout.
Levertijd
-
Bestellingen worden zo snel mogelijk verwerkt en verzonden na ontvangst van betaling.
-
De leveringstermijn bedraagt normaal gezien 1 tot 5 werkdagen binnen België en Nederland.
-
Unique Nails is niet aansprakelijk voor vertragingen die veroorzaakt worden door de bezorgdienst, door onvoorziene omstandigheden of door overmacht.
Leveringsadres
-
De klant is verantwoordelijk voor het correct en volledig doorgeven van het leveringsadres.
-
Indien een bestelling niet geleverd kan worden of verloren gaat door een foutief of onvolledig adres, zijn de extra kosten en/of verlies volledig voor rekening van de klant.
Risico-overdracht
-
Het risico van verlies of beschadiging van de goederen gaat over op de klant zodra de bestelling door de klant of een door de klant aangewezen derde in ontvangst is genomen.
Retour & Herroepingsrecht
Algemeen
-
Conform de Europese Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten geldt er voor cosmetica en verzorgingsproducten geen herroepingsrecht zodra de verzegeling na levering is verbroken. Dit om redenen van gezondheid en hygiëne.
-
Geopende, gebruikte of beschadigde producten worden nooit retour aanvaard.
Geen retour mogelijk bij:
-
Geopende verpakkingen of verbroken verzegeling.
-
Producten die om hygiënische redenen niet opnieuw verkocht kunnen worden.
-
Producten die verkeerd of onzorgvuldig gebruikt zijn door de klant.
Uitzonderingen
-
Enkel in geval van een foutieve levering (verkeerd product) of een beschadigd product bij ontvangst kan een retour of omruiling plaatsvinden.
-
De klant dient dit binnen 7 kalenderdagen na ontvangst schriftelijk te melden via info@uniquenails.be, met duidelijke foto’s als bewijs.
-
Unique Nails behoudt zich het recht voor om het verzoek te weigeren indien onvoldoende bewijs wordt geleverd of indien het product niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet.
Terugbetaling of vervanging
-
Indien de klacht terecht is, biedt Unique Nails naar eigen keuze een vervanging of terugbetaling aan.
-
In geval van terugbetaling gebeurt dit steeds via dezelfde betaalmethode als waarmee de bestelling werd geplaatst.
Schade & Verlies
-
Bij zichtbare schade aan de verpakking bij levering dient de klant dit onmiddellijk bij de koerier te melden én foto’s te nemen alvorens de levering te accepteren.
-
Indien een bestelling tijdens transport beschadigd of verloren gaat, moet de klant ons onmiddellijk en uiterlijk binnen 48 uur na levering contacteren via info@uniquenails.be.
-
Unique Nails kan de klant vragen om foto’s of een verklaring van de transporteur vooraleer een oplossing (vervanging of terugbetaling) wordt aangeboden.
-
Unique Nails is niet aansprakelijk voor schade of verlies indien de klant nalaat tijdig melding te maken.
Aansprakelijkheid
-
Unique Nails is niet verantwoordelijk voor indirecte schade, gevolgschade of winstderving.
-
De klant is zelf verantwoordelijk voor correct gebruik en toepassing van de producten. Raadpleeg steeds de gebruiksaanwijzing en veiligheidsvoorschriften.
-
Unique Nails is niet aansprakelijk voor allergische reacties of ongepast gebruik van de producten. Bij twijfel dient de klant vooraf een test uit te voeren of medisch advies in te winnen.
-